// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

החיה מתגרדת?

שומעים את החיה האהובה מתגרדת בלילה ותוהים אם זה נורמלי?

לפני שנתחיל לדבר על אלרגיות שונות, בואו ננסה להבין מתי גרד/ליקוק הוא נורמלי ומתי לא.

אז נכון, כל כלב מגרד קצת וזה טבעי ונורמלי. כמו כן, כל חתול מלקק ומנקה את עצמו וזה טבעי וזה נורמלי. חשוב לציין – כלבים לא אמורים ללקק את עצמם בצורה אינטנסיבית בניגוד לחתולים שמנקים את עצמם כך..

אספנו עבורכם כמה נתונים שכדאי לשקול כשאתם צופים בחיית המחמד שלכם מתגרדת ותוהים אם הגירוד/הליקוק מוגזמים. נציין שהכוונה לחיית מחמד שמטופלת לפרעושים וקרציות באופן רציף. כלבים וחתולים שאינם מטופלים עלולים להתגרד מעצם הנוכחות של הפרעושים והדבר לא אומר שהם סובלים מאלרגיה, הם פשוט סובלים מפרעושים ובכלב נורמלי ושאינו אלרגי כלל הדבר גורם לגרד מסוים, קל בדרך כלל.

עם זאת חשוב להדגיש – אלרגיה היא תכונה כמותית.

בסופו של דבר יש דבר שנקרא סף אלרגיה. בכלבים וחתולים אלרגיים הסף הוא נמוך, כלומר דרוש מעט מאוד (פרעוש אחד בכלבים שאלרגיים לפרעושים או חתיכת עוף קטנה בכלבים שאלרגיים לעוף) בכדי לעורר תגובה אלרגית המתבטאת בדרך כלל בבעיות עור. לעומת זאת כלבים עם סף אלרגיה גבוה יכולים להיעקץ על ידי מספר פרעושים ועדיין לא להראות תגובה אלרגית.

לכן, גם הכלב הכי פחות אלרגי בשגרה יש כמות פרעושים מסוימת שכבר כן תעורר תגובה אלרגית. מכאן ניתן להסיק – אם נעצור את מציצת הדם של הפרעוש, נוריד את החדרת החומרים שמחדירים הפרעושים ונוריד את התגובה האלרגית. זאת נעשה על ידי טיפול יעיל הנעשה באופן שגרתי.

להלן דרגת גירודים, מדרגה ראשונה עד לדרגה החמורה ביותר:

כלב נורמלי – כלב נורמלי אולי יתגרד לרגע פעם פעמיים ביום לרגע קצר אבל כמעט ולא תבחינו בכך ובטח שזה לא ישפיע על שגרת הפעילויות היומיומיות שלו ולא על בריאות העור שלו והפרווה שלו

  1. דרגת גרד נמוכה מאוד – בעלים בדרך כלל יתארו גרד קל מאוד, אולי בתדירות קצת גבוהה מזו שהיו מורגלים אליו. בכל מקרה , אין לכך השפעה על שגרת הפעילות שלו ולא על בריאות העור והפרווה שלו.
  2. דרגת גרד נמוכה – אפיזודות ספורדיות של גרד קל. זה יכול לקרות בעונות מסוימות בשנה או באופן פתאומי. הגרד לא קורה בזמן אכילה, משחק, אילוף או פעילות פיזית או כל גרייה אחרת.
  3. דרגת גרד בינונית – לאורך כל היום הכלב שלי מתגרד אבל הגרד לא קורה בזמן אכילה, משחק, אילוף, פעילות פיזית או כל גרייה אחרת. הוא כן מתגרד/מלקק בלילה
  4. דרגת דרג גבוהה – הכלב מתקשה בשינה רצופה בגלל הגרד, הגרד מופיע בזמן אוכל, משחק ופעילות גופנית וממשיך גם כשאני מנסה לגרות אותו בדרכים אלו.
  5. דרגת גרד חמורה – הכלב מתגרד לא משנה מה קורה סביבו, למרות שבדרך כלל מקשיב להוראותיי הוא מתעלם ומתגרד ללא הפסקה לא משנה מה. אפילו בחדר הבדיקה אצל הוטרינר, עם כל הסטרסס, הוא לא מפסיק להתגרד.

 

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים