// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

פרעושים בכלבים וחתולים

עד כמה שכיחה הנגיעות בפרעושים?

מדובר בתופעה שכיחה מאוד, הן בחתול ובכלב וכמובן גם ביונקים אחרים ועופות נוספים. למעשה נגיעות בפרעושים היא התלונה הנפוצה ביותר להגיע עמה לביקור אצל הווטרינר ותגובה אלרגית לעקיצת פרעושים מהווה את מחלת העור הנפוצה ביותר בקרב חיות המחמד שלנו.

האם לכלב ולחתול פרעוש משותף?8fe49b_e095da195368474ca6e264c80dc511a6

כן, הפרעוש הינו משותף ושמו הוא "פרעוש החתול" – Ctencephalides Felis Felis. חתולי הרחוב המטיילים בין חצרות הבתים מהווים גורמי נפיצות והדבקה חשובים/גורם משמעותי להדבקות.

האם גם אנחנו יכולים להיעקץ?

כן. פרעוש החתול אינו ידוע כמעביר מחלות אך עקיצתו עלולה להטריד לא מעט ולגרום לגרד, אדימות ואף פריחה החולפים כעבור שעות או ימים ספורים. חשוב לציין שהרגישות שונה מאדם לאדם.

ראיתי על החיה שלי מעין "פירורים שחורים" מפוזרים על הפרווה, אלו הפרעושים או הביצים שלהם?

למעשה מדובר בצואה של הפרעוש (כן, גם לפרעוש יש צואה… די מטריד). נוכחות של צואה על פרוות החיה מרמזת על נגיעות ברמה חריפה יותר מאשר תפיסת פרעוש בודד פה ושם.

ממה ניזונים הפרעושים?

מדם היונק עליו הוא נמצא. הפרעוש מכניס חדק מזערי דרך העור ומחדיר רוק מאלחש ואלרגני מאוד ואז ניזון מדמם של מארחיו.

איך מתרבה הפרעוש? האם נקבת הפרעוש מטילה ביצים?

כן, נקבת הפרעוש מטילה עד כ-50 ביצים ביום ואלו מתפזרות על פרוותה ובעיקר בסביבת מחייתה של חיית המחמד, כלומר בחצר, על השטיחים, המיטות ושאר מקומות בילוי/רביצה אופייניים. הביצים הינן לבנות וגודלן הוא כגודלו של גרגר חול.

למה גורמת עקיצת הפרעוש?

ברוב המקרים הם מהווים בעיקר מטרד למארחים שלהם אך לעיתים קרובות הם גם גורמים לתגובה אלרגית הנגרמת מרוק הפרעוש המוחדר פנימה בזמן העקיצה. תגובה זו מתבטאת בגרד עז המביא לאדמומיות ודלקות עוריות משניות, קשקשת, הפרשות ואובדן שיער. כלבים מתגרדים בעיקר באזור הגב האחורי, בסיס הזנב, הבטן והמפשעה וחתולים מתגרדים בעיקר בעורף ובגב אך כל הגוף עשוי להיות מעורב. ניתן לראות גם הפרשות ופצעונים (miliary dermatitis).

כיצד מאבחנים נגיעות או אלרגיה לפרעושים?

לעיתים נוכל לראות את הפרעושים מטיילים להנאתם או את צואת הפרעושים על הפרווה אך עצם זה שלא ראינו פרעושים לא שולל – הם חמקמקים נורא. העדר על אחת כמה וכמה העדר הפרעושים לא שולל תגובה אלרגית אליהם מכיוון שפרעוש אחד מעורר תגובת גרוד שיכולה להמשך שבועיים!

איך ניתן להיפטר מהפרעושים?

לשאלה פשוטה זו תשובה מעט מורכבת מכיוון שטיפול מוצלח צריך להתחלק לשני מישורים. בנוסף לטיפול בפרעושים החיים על הכלב והחתול, חייבים לטפל בפרעושים החיים בסביבתם.

  • טיפול סביבתי:

טיפול הסביבתי כנגד פרעושים מתחלק לטיפול בבית וטיפול בחצר.

הטיפול בבית מתחיל בניקיונות הכוללים ניעור ושאיבה של השטיחים, הספות ושאר המשטחים עליהם מבלה הכלב או החתול, אך במקרים רבים הנגיעות כבר מפושטת ויש להזמין מדביר מקצועי, או לחילופין להשתמש בחומרים להשמדת הפרעושים. יש לוודא שמדובר בחומרים בטוחים לשימוש ושאינם מהווים סכנה לבני המשפחה ולחיות הבית.  טיפול בחצר יכול להיעשות גם כן על ידי מדביר מקצועי או בעזרת קוטלי-חרקים הבטוחים לשימוש.

  • טיפול בחיות הבית:

יש לטפל בכל חיות הבית על-מנת למנוע הדבקות חוזרת. ישנם תכשירים חיצונים בצורת אמפולות וקולרים וישנם כדורים הנמכרים ע"י הווטרינר בלבד אשר הוכחו כיעילים מאוד בנגיעות חמורה.

גם לאחר שנפטרתם מהפרעושים יש להמשיך טיפול כנגד פרעושים באופן סדיר ותכוף כדי למנוע מראש מגע חוזר עם פרעושים.

במקביל, במידה וישנה דלקת עור משנית יש לטפל בה. דגש הטיפול כולל לרוב חומרים להרגעת הגירוד ולעיתים גם טיפול אנטיביוטי, כתלוי בחומרת הלקויות.

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים