// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

נוסעים לחופשה? מה עושים עם הכלב והחתול?

מתכננים חופשה משפחתית ולא יודעים מה לעשות עם חיית המחמד שלכם?

תקופת הקיץ והחופש הגדול מביאה עמה הזדמנויות לארוז את חפצינו ולנסוע לטייל, בארץ או בחו"ל. עד כה כל העניין נשמע מעולה, כולם מחכים ומתרגשים, כולם מלבד בן משפחה אחד…

אז מה עושים עם בן המשפחה האהוב?

כל חיה מהווה סוגיה בפני עצמה. במאמר זה נתמקד בעיקר בכלב. אם בידיכם חתול, יש מספר טיפים רלוונטיים בסוף המאמר.

ישנן מספר אופציות אשר יכולות להתאים, השיקולים תלויים בין היתר באופייה של המשפחה, אופי הטיול וכמובן אופי הכלב, גילו וגודלו וצרכיו האישיים.

  1. אופציה חביבה ביותר – קחו את הכלב אתכם. האם זו האפשרות האידיאלית? אולי כן ואולי לא, כל מקרה לגופו. לחופשות בתוך הארץ העניין אינו מסובך. אם יש מקום באוטו והכלב סה"כ ממושמע ולא יאלץ להיות קשור כל היום אלא יוכל להיות בחיק המשפחה ולטייל עמה – הרי זה משובח! / הרי שזוהי תוספת נפלאה לחופשה. אמנם רוב בתי המלון וכפרי הנופש לא מאפשרים כניסת כלבים אך המון צימרים משפחתיים בהחלט כן. להלן לינק לאתר בו ניתן למצוא צימרים כאלו – http://www.zimmer.co.il/zimmerpapy /

 

לגבי חופשות לחו"ל, קודם כל יש לוודא שאין בעיית הסגר ושהמדינה היא סה"כ ידידותית לכלבים (ארה"ב ואירופה למשל לעומת המזרח…). שנית,  אם הכלב מבוגר או סובל ממחלה כרונית, כנראה שעדיף לא להטיס אותו. כמו כן, אם אופי הטיול מערב נסיעות ברכב למשך שעות ארוכות מדי יום, או אם הטיול הוא עירוני ולכם יש כלב מלא מרץ שחייב לפרוק אנרגיה – כדאי שתשקלו שוב או לברר על אתרים בהם ניתן לתת לו להתרוצץ ולהשתולל. לעומת זאת, ברוב מדינות אירופה כלבים מתקבלים באהדה גדולה במקומות ציבוריים כמו מסעדות, חנויות בגדים, פארקים וכו', כל עוד הם קשורים כמובן.

לכל מדינה יש דרישות משלה לגבי חיסונים, בדיקות ותעודות בריאות נחוצות. לפרטים פנו לוטרינר שלכם

  1. פנסיון כלבים – ישנם כמה סוגי פנסיונים לכלבים.
  • פנסיון ביתי – שם לרוב יקבל הכלב יחס יותר אישי מפני שיש פחות כלבים במתחם. אם יש דגשים טיפוליים בכלב כגון סוג אוכל, מתן תרופות, הגבלת או עידוד אינטראקציות עם כלבים אחרים, ייתכן וזהו המקום המתאים עבורכם. בנוסף, כלבים מבוגרים, כאלו שאוהבים לישון המון או כאלו הרגישים לטמפרטורות גבוהות ירגישו טוב יותר בפנסיון ביתי. לרוב מחירם של הפנסיונים הפרטיים גבוה יותר.
  • פנסיון כלבים ציבורי: יש כלבים שבשבילם מדובר במחנה קיץ של ממש. הם אוהבים את המפגש החברתי ואת החופש להתרוצץ כרצונם. פנסיון טוב נותן מענה לצרכיו היומיומיים ויחס אישי ככל הניתן. מחירי ההרשמה לפנסיון ציבורי לרוב נמוכים יותר מפנסיון ביתי. ישנם פנסיונים המחלקים את המתחם לאזורים ע"פ גודלו של הכלב, כך המשחק בניהם הופך מהנה יותר.
  • פנסיון אילוף – שם כלבכם יפגוש מאלף מוסמך שיתאים לו תכנית אילוף מקצועית בנוסף לדברים השגרתיים (טיולים ואוכל). כמובן שההפנמה האמתית של עבודת האילוף מתבצעת גם לאחר מכן, בחיק המשפחה ולכן לא מדובר ב"פתרון קסם".
  • פנסיון כלבים שיקומי – אם חלילה הכלב שלכם סובל מפגיעה כלשהי ואתם נאלצים לעזוב לתקופה קצרה, פנסיון שיקומי יכול לתת פתרון מושלם לבעיה, בין אם בעזרת טיפולים הידרותרפיים, פיזותרפיים, השגחה לאחר ניתוחים שונים.
  • פנסיון כלובים: מדובר בפנסיון גדול המכיל בד”כ כמה עשרות כלובים. לכל כלב יש כלוב ולעיתים מיועדת לו איזו גינה קטנה. את הכלבים מוציאים לטיולים בדרך כלל (יש לוודא זאת!). כלבים שאינם מסתדרים עם כלבים אחרים, כלבים שלא עברו סירוס או עיקור יכולים להיות "להרוויח" מפנסיון מסוג זה. גם לכלבים הזקוקים למנוחה, כאלו שמחלימים ממחלה ואינם זקוקים לטיפול מיוחד יכול להתאים מקום כזה. החיסרון לכלבים מסוימים הוא הניתוק ממגע בני אדם.
  1. אפשר לארגן שמשפחה או אדם יתארחו בביתכם בזמן החופשה. במקרה זה, הכלב איננו משנה את סביבת מחייתו, דבר שיכול לסטרסס בקרב כלבים מסוימים. אופציה פחות טובה בהרבה היא הביא מישהו שיביא לו מים ואוכל. במינימום יש לדאוג שהכלב יקבל גם 3 טיולים ביום, גם אם הוא משוחרר בחצר מוצלת, הוא חייב את האינטראקציה ואת שחרור האנרגיה.

מה להביא לפנסיון?

רצוי להביא את האוכל הקבוע שלו, כלי המים והאוכל שלו. אם יש לו שמיכה או צעצוע אהוב ניתן להביא גם אותם. חשוב מאד להשאיר אצל מי ששומר על הכלב מספרי חרום, כולל פרטי התקשרות עם המרפאה הווטרינרית בה החיה מטופלת. לגבי חיסונים לפני ששמים את הכלב בפנסיון – יש לוודא שכלבכם קיבל בשנה האחרונה חיסוני משושה וכלבת, טופל כנגד תולעים ורצוי גם כנגד תולעת הפארק. לגבי שעלת, לא מדובר בחיסון חובה אך יש מספר פנסיונים שמבקשים לראות אישור על חיסון זה. לפרטים נוספים לגבי טיפולים מונעים פנה לוטרינר.

אז מה לעשות עם החתול כשנוסעים לחופשה משפחתית…?

לחתולים עדיף להישאר בסביבת המגורים הקבועה שלהם, עם אזורי המרבץ המוכרים להם, הריחות, המזון הטרי, כלי המים והאוכל וכמובן ארגז החול וסוג החול הקבועים שלהם. מבחינת היעדרות הבעלים הם נוטים להסתדר הרבה יותר טוב מחבריהם הכלבים.                                         כן מומלץ כמובן לדאוג שמישהו בא לבקר אותם מדי יום, נותן תשומת לב, ומוודא שהכל בסדר.

אם בכל זאת החלטתם להשאיר אותו אצל משפחה אחרת, כדי לדאוג שאין שם כלב או חתול מה שעלול להוסיף עוד המון המון סטרסס, וגם לשם להביא את כל מה שמוכר לחתול – כריות, שמיכה עליה אוהב לשכב, קערות מים ואוכל, האוכל הקבוע וארגז החול עם החול הקבוע. כמו כן, יש לדאוג לו למשטח גירוד, עדיף שלו. שוב משפט המפתח הוא – כמה פחות שינויים שניתן.

לסיכום, כשאתם מתכננים את החופשה הבאה שלכם, תחשבו טוב טוב גם על חברכם הנאמן, גם לו מגיע חופשה משלו או במינימום מגיע לו לזכות בטיפול הטוב עבורו ביותר. חופשה נעימה.

 

 

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים