// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

הרעלת רעל עכברים בכלבים וחתולים

הרעלת רעל נגד עכברים בכלבים הינה אחת ההרעלות הנפוצות ביותר. רעל נגד עכברים מפוזר בדרך כלל בחצרות, בבניינים, בשדות או ברחובות על ידי העירייה, מדבירים, חקלאים ואף אנשים פרטיים. יש נטייה לחשוב שהיום עם עליית המודעות לאיכות הסביבה הרעלת זו אינה נפוצה כמו בעבר אך לצערנו הנחה זו שגויה מאוד.

איך הרעל נראה? למה שהכלב/חתול שלי יתפתה לאכול את הרעל?

פתיונות הרעל מאוד אטרקטיבים במראה, הם בד"כ נראים כקוביות קטנות או גרגירים בצבע ורוד או ירוק,  אך יכולים להופיע בכל צורה וצבע. בנוסף לאטרקטיביות במראה הם גם מאוד טעימים לכלבים והסיכון לבליעת רעל על ידם הוא גבוה, חתולים פחות נוטים לאכול את הרעל עצמו אך עלולים להיחשף לרעל מאכילת עכבר שבלע קודם לכן את הרעל בעצמו.

כיצד עובד רעל עכברים?

רעל עכברים מעכב חלבונים אשר אחראים לפעילות של ויטמין K בגוף, תפקידו העיקרי של ויטמין K הוא סיוע בקרישת הדם, הוויטמין מסומן באות K לציון תפקידו בקרישת דם) זוהי האות הראשונה במילה Koagulation – קרישת דם בגרמנית ) בהעדר הפעילות של ויטמין K מערכת הקרישה לא תתפקד כראוי ויווצרו דימומים משמעותיים ומסכני חיים בגוף.

תוך כמה זמן ניתן לראות סימנים מאכילת הרעל?

ישנם מספר סוגים של רעלים, והסוגים החדשים מסוכנים יותר ומשפיעים לאורך זמן רב יותר בגוף. סימני הרעלה יופיעו בדרך כלל רק מספר ימים לאחר בליעת הרעל ולמשך זמן של כ2-4  שבועות.

איך אדע אם החיה שלי אכלה רעל עכברים?

למעשה לא ניתן לדעת בוודאות שהכלב/חתול אכלו את הרעל, אלא אם תופסים אותו בשעת מעשה ויודעים לזהות את הרעל. בנוסף, סימני ההרעלה יופיעו רק כמה ימים לאחר אכילת הרעל. אם ידוע שכלבך/חתולך אכל רעל עכברים יש להגיע לוטרינר מייד גם אם אינו מראה שום סימן חריג. אם לא היית עד לאכילת הרעל, סימני ההרעלה שיופיעו כוללים סימנים שאינם ספציפים, כמו ירידה במצב רוח ותאבון, חולשה, הקאות ושלשולים, וסימנים יותר ספציפים הכוללים דימומים: הקאות ושלשולים דמיים, נשימה מהירה עקב דימום למערכת הנשימה, שיעול דמי, דימום לעיניים,דימום אקטיבי מהאף, צליעה עקב דימום למפרקים או סימנים נוירולוגים עקב דימום למערכת העצבים.

איך ניתן לאבחן את ההרעלה?

האבחון מתבצע על ידי שילוב מידע מההיסטוריה, סימנים מחשידים בבדיקת הכלב וכן בדיקות מעבדה- ספירת דם ובדיקה לתפקוד של מערכת הקרישה. בנוסף, ניתן לראות דימומים לחלל הבטן ולריאות בעזרת הדמיה .

מה הטיפול לרעל עכברים?

במידה וידוע שהחיה אכלה רעל עכברים בשעות האחרונות, ניתן להשרות הקאה  על ידי זריקה מיוחדת במרפאה וכן מתן של פחם פעיל בכמויות מתאימות על מנת לספוג שאריות רעל שנותרו בקיבה לאחר השריית ההקאה.

בנוסף, בהתאם לבדיקת הקרישה יינתן טיפול בויטמין K.

אם החיה כבר מראה סימנים קלינים עקב דימומים למקומות שונים, הטיפול שיינתן בנוסף לויטמין K תלוי בחומרת הבעיה ובסימנים הקליניים של הכלב/חתול. לעיתים אף יש צורך לטפל במנות דם או מוצרי דם שונים.

מהן סיכויי ההחלמה?

מרבית הכלבים המטופלים שורדים את ההרעלה ומחלימים החלמה מלאה, כל עוד לא הגיעו מאוחר מדי לאחר הופעת הדימומים. אך עם זאת כל מקרה לגופו ותלוי להיכן היה הדימום וכמה חמור הוא היה. דימומים לריאות ולמערכת העצבים הינם בהחלט מסכני חיים. 

אהבתם את המאמר? חושבים שגם אחרים יוכלו להנות ממנו? נשמח אם תשתפו ותעשו לנו לייק 🙂

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים