// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

האם כלבים זקוקים לתספורת בקיץ?

ישנם כמה תשובות נכונות בעבור שאלה זו. מה שנכון עבור כלב מסוג אחד לא יהיה נכון לכלב אחר.

כשמבינים את הפיזיולוגיה של הכלבים, מתברר שתספורת לאו דווקא מהווה הקלה בעומס החום בעבור. כלבים לא מזיעים, אין להם בלוטות זיעה כמו שלנו (מלבד בכפות הרגליים). הם מאבדים חום בעיקר דרך ההלחתה (נשימה מהפה עם הלשון בחוץ).

שנית, יש להבין שישנה הבחנה בין כלבים בעלי שיער נשיר (פרווה שבנויה משתיים או שלוש שכבות) לכלבים עם שיער לא נשיר (להם יש שיער (ולא פרווה) ורק שכבה אחת, בחלק מהגזעים הלא נשירים הוא צומח וצומח במשך כל חיי הכלב כמעט, ללא הגבלת אורך).

עם כלב שאינו נושר (שי-צו, פודל יורקשייר-טרייר ועוד) אין מנוס מלהגיע למספרה בתדירות גבוהה, אחת לכמה שבועות, תלוי במידת ההשקעה בטיפוח בבית, וזאת מבלי קשר לקיץ אלא לאורך כל השנה.

בכלבים נשירים – אצל רוב הגזעים, בינהם המעורבים, לפרווה יש חשיבות בבידוד תרמי ובהגנה מפני פגיעות שונות, בינהם קרינת השמש. הפרווה מבודדת הן מפני קור והן מפני חום ולכן אין יתרון ברור בתספורת קיץ.

בכל מקרה, חשוב לשים לה שהתספורת לא תהיה קצרה מדי, ובשום מקרה אסור לגלח. זאת מכיוןן שעור חשוף עלול להפגע מקרינת השמש ולקבל כוויות של ממש, במיוחד אם לכלב עור בהיר. בנוסף כדאי לדעת שקצב צמיחת הפרווה אינו זהה בין אזורים שונים בגוף מה שעלול להתבטא במוקדי קרחת על פני הגוף, זמניים בדרך כלל. חשוב גם לדעת כי הפרווה הצומחת לאחר תספורת עלולה להיות שונה במרקמה, וזה בעיקר בכלבים בעלי פרווה ארוכה ורכה.

אנחנו מאוד ממליצים על הברשה. ע"י ההברשה אנו מוציאים החוצה מהגוף את הפרווה המתה, ומשאירים את הפרווה החיה לנפשה.

באופן זה אנו מפחיתים את בעיית הנשירה בבית, בלי לסכן את יכולתו של הכלב לבודד את חום השמש

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים