// Add the new slick-theme.css if you want the default styling

צרו קשר

לשאלות והבהרות

מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם


לפרטים: 09-8917617
רחוב הפלמ"ח 78, קדימה

גור חדש בבית

גור חדש בבית

אז קודם כל מזל טוב! הכנסתם חבר חדש על ארבע לבית 😊

רצינו להביא לכם במאמר הזה את הנקודות החשובות ביותר כדי שהכנסת הגור הביתה תעבור בצורה חלקה גם לכם וגם לגור.

השלבים הראשונים בחיי הגור חשובים מאוד הן לבריאותו של הגור (תזונה נכונה וקבלת חיסונים) והן לעיצוב אישיותו ודפוסי ההתנהגות שלו. לעיתים עקב התנהגות לא נכונה שלנו יתכן ויתקבעו בעיות התנהגות שעלולות להיות משמעותיות בעתיד.

איך בוחרים גור מתאים למשפחה – זאת אחת השאלות החשובות ביותר – וכמובן שלא ניתן לתת תשובה אחת ברורה כאן, לכל משפחה יש סגנון חיים שונה, גודל בית שונה, מגורים בבניין או בבית עם חצר, משפחה צעירה עם ילדים קטנים או זוג מבוגרים ועוד גורמים כאלו ואחרים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים גור חדש. התאמת גור מתאים למשפחה יכולה להיות המפתח לחיים שלמים של הנאה וחברות עמוקה בינינו לבין כלב החדש. לכן בנקודה זאת אנו ממליצים לפני האימוץ ליצור אתנו קשר ואנחנו נשמח לעזור לכם בבחירת גור מתאים או להפנותכם לאיש מקצוע אחר שיכול לעזור לכם (לדוגמה מאלף כלבים).

סידור "פינה משלו" לגור בבית – צריך לזכור שהגור החדש עוזב את משפחתו ובעצם את כל מה שהכיר עד כה ועובר לבית חדש – ולכן חשוב ליצור לו סביבה חמה ומוגנת – עושים זאת על ידי סידור פינה עם שמיכה, או "מיטה לכלב", וכמובן לוודא שיש קערות של אוכל ומים. ניתן גם לגדר לו מקום המיועד לו ובו הוא יהיה בזמן שאינכם בבית ובמהלך הלילה ושם לשים לו סדינית מיוחדת לעשיית הצרכים (או ערימת עיתונים) וכרית נעימה לרביצה.

בחירת מזון מתאים – קיימים בשוק חברות רבות המספקות אוכל לגורים  – ההמלצה שלנו לבחור מזון איכותי של חברה מוכרת שמותאם לגורים. במרפאה הצוות שלנו ישמח לעזור לכם בבחירת מזון מתאים.

לרוב הכלבים עד גיל חצי שנה אנו ממליצים על 3 ארוחות ביום (בחלק מסוגי הכלבים בעיקר הקטנים ביותר – כלבי צעצוע ההמלצה היא ל- 4 ארוחות ביום). לאחר גיל חצי שנה ניתן לרדת לשתי ארוחות ביום.

כמה אוכל לתת בכל ארוחה – בגורים פחות חשוב למדוד כל גרם, אבל על כל חבילה של אוכל יש טבלה שנותנת אינדיקציה לכמה מזון צריך לתת לגור לפי גילו ומשקלו – רק חשוב לזכור שגור גדל מהר ולכן צריך לעדכן את מינון המזון אחת לשבוע לפחות.

מתי לבוא לבדיקה ראשונה במרפאה – אם הגור בריא אנחנו ממליצים לבוא לבדיקה כ 5-7 ימים לאחר האימוץ, אז כבר ניתן יהיה לחסנו. אם יש ספק לגבי בריאותו, או שמא הוא הגיע עם בעיה אחרת (פרעושים, קרציות או תולעים בצואה), יש להגיע לבדיקה מבלי להמתין 5-7 ימים.

באיזה גיל מתחילים לחסן – את פרוטוקול החיסונים המתאים לגור שלכם מתחילים בד"כ החל מגיל 6 שבועות. בביקור הראשון במרפאה נסביר לכם אילו חיסונים צריך לעבור ובאיזו תדירות. ניתן גם לקרוא על החיסונים השונים בלינק הבא. החיסון החשוב לגור הינו חיסון המשושה וכן מתן תילוע (טיפול נגד תולעים) . על חיסון המשושה צריך לחזור 3 פעמים בגורים. חיסון כנגד מחלת הכלבת יעשה לאחר גיל 3 חודשים, כמו גם החיסון תולעת הפארק

מתי אפשר לצאת לטיולים – את ההסבר המדויק ייתן לכם הוטרינר בביקור הראשון במרפאה. בגדול חשוב לזכור שעד שהגור לא מחוסן בצורה מלאה הוא עלול להיות חשוף למחלות ולכן יש להימנע מגינות כלבים ופארקים עד תום פרוטוקול החיסונים של הגור. עם זאת אין בעיה לתת לו להיות בגינה פרטית ולהיחשף לכלבים בריאים ומחוסנים, דבר הנחוץ להם מבחינה חברתית.

האם כדאי לתת לו לפגוש כלבים אחרים – התשובה היא חד משמעית כן! חשיפה לכלבים אחרים, לילדים ולרעשי רחוב מאוד חשובה בגורים והיא חלק חשוב מהחיבור שלו לסביבה שלו ולסוציאליזציה שלו. עם זאת יש להיזהר עם מפגשים עם כלבים אחרים שבריאותם לא ידועה עד תום פרוטוקול חיסוני הגורים. נשמח לעזור לכם בהחלטה של מתי לחשוף את הגור ובאיזה איזורים.

חינוך לצרכים – גור חדש אינו יכול להתאפק הרבה שעות וגם אינו יודע מה מותר ומה אסור ולכן "תאונות" של עשיית פיפי וקקי בבית הינם דבר צפוי ובלתי נמנע בהתחלה. יש שיטות רבות של חינוך גורים. ההמלצה שלנו היא לאמץ בהקשר הזה את הגישה החיובית  – חיזוק חיובי שהוא עושה צרכים בחוץ או במקום שאתם מתירים לו ואין לצעוק עליו או חלילה להפגין אלימות שהוא עושה במקום אסור. מומלץ לזהות סימנים מקדימים לעשיית צרכים הרבה פעמים הגור יראה רחרוח מוגבר, יסתובב סביב עצמו ויחפש מקום לעשות בו את הצרכים. אם תפסתם אותו בשעת מעשה אמרו לו "לא" בטון מעט תקיף וקחו אותו למקום שייעדתם לעשיית הצרים

*כמו כן מומלץ ליצור לו אזור תחום (גדר גורים\חדרון קטן\ כלוב אילוף {בייעוץ עם מאלף}) שתוך אזור זה הגור נח וישן או משחק בזמן שהוא לא תחת השגחה שלכם – ומתוך אזור זה קודם כל לוקחים אותו לעשות צרכים בחוץ ורק אז משחררים בבית למשחק.

**ניתן גם להיעזר בפיזור עיתונים בבית או בפדים לחינוך גורים שיעזרו לגור לעשות את הצרכים במקום מרוכז ולא בכל פינה שיחפוץ.

אז מה עושים עם כל הנשיכות האלו? נשיכות הן חלק טבעי מהתנהגות הגור הקטן ואינם מרמזות שהכלב יהיה תוקפן בעתיד – עם זאת כבר מגיל צעיר חשוב ללמד את הגור מה מותר ומה אסור, יש שיטות רבות להפסקת נשיכות בגורים, כולל גם אביזרים וצעצועים שונים המיועדים ללעיסה (זכרו שהגור חוקר ומכיר את העולם דרך הפה שלו, קצת כמו תינוקות, ולכן יש לדאוג לאביזרים המיועדים למטרה זו ולהימנע מחפצים מסוכנים בבית).

האם צריך לפנות למאלף? ובאיזה גיל? אנחנו בהחלט ממליצים לפנות למאלף כבר מגיל צעיר  חודשיים שלושה על מנת לקבל הנחיות והוראות עבודה שיקלו עליכם בהמשך. נשמח להמליץ לכם במרפאה על מאלף מתאים, לפי שיטות אילוף, גזע הכלב ואופי המשפחה.

 

הכי חשוב לתת לגור כמה שיותר אהבה ולחבק אותו לתוך המשפחה!

מבצעי החודש

לפרטים נוספים

לא מספיקים להביא את הכלב או החתול למרפאה התקשרו עכשיו ותאמו :

ביקור בית!

תוכנית מנויים שנתית:ראש שקט לשנה שלמה!

לפרטים נוספים

מקרה החודש

לפרטים נוספים
פרסום בגוגל בניית אתרים